" Ya ALLAH ya tuhan kami, sesungguhnya aku berlindung kepadaMu daripada keluh kesah dan dukacita, aku berlindung kepadaMu dari lemah kemahuan dan sifat malas, aku berlindung kepadaMu daripada sifat penakut dan kedekut, aku berlindung kepadaMu daripada tekanan hutang dan kezaliman manusia.. Amin"

About Me

My Photo
seorang Ibu-Isteri-Anak-Kawan-Hamba Allah contact me at bucuk80@gmail.com

Followers

29 October 2014

Mee Kari Sodap

as salam

asik share gambar makanan je.. boleh agak la kan apa aktiviti mama kat sini.. :p

ok satu lagi tempat makan yang mama suka ialah kat Restoran Berkat Sungai Petani. Dekat dengan stesen bas lama tu. Pagi2 pun dah macam2 makanan ada. 

Mama suka makan Mee Kari Special Kak Zah. Jiran lama mama tu.

Mee tu sedap sangat sebab ada udang besar 2 ekor. Nyummmmmm

bulan ni je dah repeat 3 kali. (T_T)




RM5 je semangkuk.

ok bai


lurve,

mamaleen

28 October 2014

Cerita Hari Ini

Assalamualaikum

Lambat bersiaran hari ni..bizi lah sangat..

#konakcutiakuyangsibuk

Apa nak cerita eh?

Tq ya follower baru. Nanti mama jejak ok. ^ - ^

Ohh nak cerita lunch hari ni. Makan Roti Boom dan Laksa sedap di jalan 6 Briged. 




Memang selalu lepak sini.  Nak pulak time hujan. Makan dua biji pun dah kenyang. 

Memang sedap. Makan2 kat sini memang sedap dan murah. Menyumbang kepada kenaikan badan. Hehe.

Ok lah bai.

♥ mamaleen


27 October 2014

Jeruk Pelam Viral

as salam

semua buat jeruk pelam kan.. mama pun tak mo la ketinggalan..

mau tak... kecur liur tengok gambar dalam FB tau..

so petang semalam pegi market cari buah pelam muda.. sampai adik tu pun tegur 'eh akak nak buat jeruk macam dalam FB ke?'

yo la adik oii... walaupun mama tak bawak perut, mama tetap teringin nak makan..



so gambar bahan je la yer... gambar siap tak menyempat nak amik.. haha

tu je la 

ok bai

lurve,
mamaleen

26 October 2014

Tutorial Tudung

Assalamualaikum

Hari cuti mula la nak buat apa2 pun. Dah lama teringin nak pakai shawl pusing gini. Tapi tak reti. 

Tengok insta Syaima Halim ada buat tutorial shawl yang ringkas dan cantik. 




Cun lah dia pakai. Bila mama buat rasa cam tak kena pulak. 

Ok bai


♥ mamaleen

Double R

Double R
Reza Ranea

My Family

My Family

Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Arwah Mamaku Tersayang

Arwah Mamaku Tersayang
Al-Fatihah~Fauziah bt Arshad

Miss u mama

Lilypie Angel and Memorial tickers

My Hello Kitty Dream House