" Ya ALLAH ya tuhan kami, sesungguhnya aku berlindung kepadaMu daripada keluh kesah dan dukacita, aku berlindung kepadaMu dari lemah kemahuan dan sifat malas, aku berlindung kepadaMu daripada sifat penakut dan kedekut, aku berlindung kepadaMu daripada tekanan hutang dan kezaliman manusia.. Amin"

27 January 2016

Dato Siti Nurhaliza - Mikraj Cinta

Mikraj Cinta by Siti Nurhaliza





Langit malam,bercahaya

Yang terlihat,limpahan sinarannya
Takkan Jemu, Tangisan rindu

Bagai dekat, getaran panggilanmu

Pada mikraj cinta,ada rahsianya

Pada mikraj cinta,ada jawapannya

Pada mikraj cinta, berbahasa

Agung kalimahnya,
Tuhan tetapkanlah

Jiwa hati kami semua

Sehingga bertem-Mu,

Menatapmu, nanti di sana




Tuhan temukanah
Pengakhiran yang terindah
Sehingga bertemu-Mu
MenghadapMu,di syurga


19 January 2016

Projek Deco Cuti2

as salam

semalam mama cuti ganti Hari jadi Sultan Kedah... Alhamdulillah memang guna sebaik2nya.. habis mama mengamuk mengemas.. bukan mengamuk mara yea..

dari pagi sampai petang.. berpeluh2 sampai turun berat 2 gram.. hehe..

sebelum...





kesnya nak kemaskan ruang kedua tu untuk tempat lepak tengok tv.. walaupun kat depan tu dah ada tv.. tapi ni tv rumah kl punya pulak..

selepas..




penat sangat wei.. ni baru separuh... ruang luar tu belum tengok apa lagi.. bersepah2 lagi.. nanti kita sambung.. 

ok bai

lurve,

mamaleen

15 January 2016

Pokok Bunga Gerbera

as salam

salam jumaat

seronoknya.. bunga gerbera mama berbunga lagi..




dah lama beli bunga dan pokok cili ni.. konon nak berkebun kan..



dulu berbunga 3 tangkai..




sekarang naik lagi 4 tangkai.. dan satu dah berbunga... cantik warna pink..




pokok cili saja dah kering kontang.. huhu..



senang je jaga bunga gerbera ni.. buh baja dan air saja.. bukan bela sangat2 pun.. tapi bunga tetap naik..

nanti nak beli lagi la bunga ni banyak2..

tu je.. ok bai

lurve,

mamaleen

12 January 2016

Sepetang Di Pantai Merdeka

as salam

cerita petang jumaat..

saja ronda2 bawak RR dan abah depa pi Pantai Merdeka

lama sungguh tak jalan sini.. saja amik angin laut.. sampai pun dah dekat pukul 7.. tak dan nak buat apa pun.. 

macam2 ada dah kat sini.. besttt... boleh main kasut roda, main layang2, ada jual topi2, kedai makan pun dah ada.. siap duit saja :p

mek nea ni geli pasir, tapi nak juga main baling2 batu..



macam biasa la, gambar lompat harus ada



ehem... kasi can la gambar dating ni.. :p









nanti nak mai lagi la.. tapi mai awai sikit.. huhu

tu saja.. ok bai