" Ya ALLAH ya tuhan kami, sesungguhnya aku berlindung kepadaMu daripada keluh kesah dan dukacita, aku berlindung kepadaMu dari lemah kemahuan dan sifat malas, aku berlindung kepadaMu daripada sifat penakut dan kedekut, aku berlindung kepadaMu daripada tekanan hutang dan kezaliman manusia.. Amin"

15 April 2013

Resepi Tiramisu Mudah Gila

as salam

jom tengok resepi Tiramisu ni.. mama amik dari blog InaAchik

bahan-bahannya

Cream Cheese
Whipping Cream
Air nescafe
Kek Span (mama guna span pandan je)
Setengah cawan gula
serbuk milo



kacau gula, cream cheese dan whipping cream sampai kembang.. mama tak da mixer.. guna spatula je.. bengkak tangan wei..



ni la kek span tu... ada gak yang guna biskut... tapi mama kan belasah jek..




ni pulak air nescafe... potongkan kek tu pastu celup2 air nescafe..




lepas celup, susunkan dalam bekas.. patutnya bekas kaca ke.. baru nampak lapisan2 tu kan..



lepas kek sapu la krim tadi yang kita kacau sampau kembang tu..




atasnya taburkan serbuk koko/milo... banyak tu mama bubuh.. :)




ulangkan teknik tadi sampai penuh bekas... hehe... dah siap masuk dalam peti sejuk...


pastu makan la.. siap...

kan senang ja..




gini la rupanya... 

yang gambar tadi tu mama saja je tambah honeystar.. 


ok bye... selamat mencuba.. :)


lurve,

mamaleen

3 comments:

elly nadyra said...

eh senangnya!

Anonymous said...

Cantik...alas meja....i loike

-Orang Tadbir-

zulhusna said...

wah....nanti boleh tapau kalau balik SP...hehe