" Ya ALLAH ya tuhan kami, sesungguhnya aku berlindung kepadaMu daripada keluh kesah dan dukacita, aku berlindung kepadaMu dari lemah kemahuan dan sifat malas, aku berlindung kepadaMu daripada sifat penakut dan kedekut, aku berlindung kepadaMu daripada tekanan hutang dan kezaliman manusia.. Amin"

03 July 2013

Macaroni Cheese Ala SR

as salam


kan kata rajin.. masak lagi...

kali ni nak tiru resepi macam mama makan kat Secret Recipe hari tu.. dah lupa amik resepi blog mana.. pun boleh..

ok jom tengok..

Bahan2

- macaroni
- cendawan
- udang
- mozarella cheese
- susu
- butter
- sedikit tepung gandum
- garam
- black pepper

***cara2nya:



- rebuskan macaroni dengan sedikit minyak.
- rebus udang dan cendawan.




- panaskan butter kemudian masukkan sedikit tepung gandum dan kacau..

- masukkan susu, udang dan cendawan yang telah direbus tadi.

- masukkan cheese dan kacau.. tutup api..

lepas tu tuangkan atas macaroni dan gaul.. masukkan sedikit garam dan lada tu..


siapppppp.....




mek nia memang suka makan.. tengok tu sambil angkat thumb up..
hehe..




Secret Recipe VS Mamaleen recipe..




hasben i ols pun kata sedap... haha... nak jugak cerita kan...


ok bye..


lurve, 

mamaleen

1 comment:

Cik Puan Rara said...

wow.nmpk sedap.tp xmuak ke kak? sy suka yg goreng punya.hehe