" Ya ALLAH ya tuhan kami, sesungguhnya aku berlindung kepadaMu daripada keluh kesah dan dukacita, aku berlindung kepadaMu dari lemah kemahuan dan sifat malas, aku berlindung kepadaMu daripada sifat penakut dan kedekut, aku berlindung kepadaMu daripada tekanan hutang dan kezaliman manusia.. Amin"

16 April 2013

Sandwich Segan Senang Gila

as salam

nak share resepi mudah buat sandwich.. Sandwich Segan namanya..

segan kalau bahsa KL bermaksud 'malu'
tapi kalau bahasa utara, segan is MALAS

hehe.. lawak tul dulu ada bf orang kl.. mama cakap kat dia

'segan la nak basuh baju' pastu dia jawap, 

'kenapa malu nak basuh baju?'

XD

ok ok berbalik pada resepi tadi..

mama guna mayo dan sardin je.. tapi sardin tu dimasak dulu dong..



dah masak gaul2 dengan mayo sampai jadi macam ni..



sapu atas roti dan bakar..

siap!



senang kan... tu la mama cakap... ranea pun boleh buat... haha.. buat minum petang.. minum pulak hazelnut whitecoffee... nyumnyum..


ce teka la tangan sapa yang mengacau itu??




ok bye..

hek eleh mamaleen ni.. resepi senang gila ni pun nak share ke?? cait

:p


lurve, 

mamaleen

15 April 2013

Resepi Tiramisu Mudah Gila

as salam

jom tengok resepi Tiramisu ni.. mama amik dari blog InaAchik

bahan-bahannya

Cream Cheese
Whipping Cream
Air nescafe
Kek Span (mama guna span pandan je)
Setengah cawan gula
serbuk milo



kacau gula, cream cheese dan whipping cream sampai kembang.. mama tak da mixer.. guna spatula je.. bengkak tangan wei..



ni la kek span tu... ada gak yang guna biskut... tapi mama kan belasah jek..




ni pulak air nescafe... potongkan kek tu pastu celup2 air nescafe..




lepas celup, susunkan dalam bekas.. patutnya bekas kaca ke.. baru nampak lapisan2 tu kan..



lepas kek sapu la krim tadi yang kita kacau sampau kembang tu..




atasnya taburkan serbuk koko/milo... banyak tu mama bubuh.. :)




ulangkan teknik tadi sampai penuh bekas... hehe... dah siap masuk dalam peti sejuk...


pastu makan la.. siap...

kan senang ja..




gini la rupanya... 

yang gambar tadi tu mama saja je tambah honeystar.. 


ok bye... selamat mencuba.. :)


lurve,

mamaleen